tiistai 31. heinäkuuta 2012

Ylläpitäjä: Tuhlaaja tytär

Nyt tämä ei varsinaisesti ole mikään postaus, mutta kun olin pullarissa, luin osan rahavaikeuksista, ja työstä, mitä he tekevät! Itse olen laiska kuin lapamato, enkä tee IKINÄ MITÄÄN TYÖTÄ! Nyt omatunto kolkuttaa. Joku on monta kuukautta karkkilakossa, ja saa siitä rahaa. Jos saisin joka kerta 5senttiä kun saan karkin tai patukan, olisin miljonääri tosi lyhyessä ajassa. Äitini tulot ovat normaalit ja isäni keskivertoa paremmat, mutta hän tekee kahta duunia. Tai käy töissä ja pitää omaa yritystä. Toisen nuken sain synttärilahjaksi, toisen ostin itse, joten toisaalta, nukkeharrastukseen ei ole vanhemmilta mennyt kuin yhteen nukkeen, mutta ajatelkaa, jos myisin samalla rahalla kaikki vanhat leluni, joilla en enää leiki, tai en ikinä leikkinyt, saisin tuhansia euroja. Minua kaduttaa nyt, että halusin ne kymmenet barbie- nuket brazit ja muut. Minulla on pehmoleluja järkyttävästi, ja pienenä, aina kun en saanut jotain, sain kovat raivarit. Nykyäänkin saan kaiken mitä haluan (lemmikkejä lukuun ottamatta) Pullippien ruinaamisessa kestää, mutta ennemmin tai myöhemmin, saisin aina nuken maksamatta killinkiäkään. Se tuntuu epäreilulta, kun minulla on kavereita, joiden vanhemmilla ei aina ole rahaa ruokaan. Minulla on niin paha mieli, että itkettää. Elämä on epäreilua. Olen oikea hemmoteltu kakara. Kerrankin kun kaverini tuli äitini ja minun kanssa kauppaan, hän ihmetteli sitä, että miten heittelin vain ostoskärryyn kaikkia mahdollisia herkkuja, ja sanoi, että hänen äitinsä antaisi maksimissaan kesällä jäätelön tai suklaapatukan. Minä sain kaiken, mitä himoitsin. Se oli eka kerta, kun tuntui pahalta. Pidin sitä itsestään selvyytenä. Ja minusta tuntuu pahalta katsoa muiden nälänhätää jossain afrikassa. Olen niin hemmoteltu, että jos saan jotain, esim. jonkun kirjan (mitä äitini ostaa minulle paljon) kiitän, mutta sen jälkeen käyttäydynn kuin kakara, eli siis en oikeastaan ole kiitollinen. Toisaalta syytän siitä äitiäni, joka on hemmotellut minua koko elämäni. Mutta en tiedä, on siinä omaakin syytäni. Mutta minulle on itsestään selvää, ettei minun tarvitse tyhjentää tiskikonetta, siivota huonetta, tai tehdä mitään. Äiti hoitaa kaiken kotona, isä töissä.
 Olen hullu lukemaan kirjoja. Minulle piti ostaa toinen kirjahylly, koska kirjat eivät enää mahtuneet yhteen, ja niitä alkoi kasaantua monia pinoja lattialle. Jos myisin puolen kirjoistani, kaikki 50snt... saisin varmaan monia kymmeniä euroja. Mutta en pysty luopumaan lopullisesti mistään. Joskus annan tavaroita kavvereilleni, kun olen kyllästynyt niihin. Minulla on liian hyviä ystäviä. En ansaitsisi heitä.
 En osaa enää arvostaa mitään, mitä saan. Pidän sitä itsestään selvyytenä, ja tuntuu, etteivät vanhemmat osaa sanoa minulle ei. Ja joskus, jos sanovat, saan silti seuraavana päivänä tahtoni läpi. En ikinä suostu häviöön.
 Ihan totta, elämäni tulee olemaan todella hankalaa ollessani aikuinen. En ole tottunut siihen, että joudun tekemään itse yhtikäs mitään. Haluan muuttua, tajuta, etten voi saada kaikkea mitä haluan, mutta kun voin saada kaiken mitä haluan, niin se on vaikeaa.
 Eniten inhoan siivoamista, siihen en suostu, mutta pitäähän minun joskus sitäkin tehdä. Jos kerran siivoan huoneeni, saan äidiltä 20€ sillä hän on iloinen, jos hänen ei tarvitse siivota. Hän sanoo, ettei halua siivota huonettani, ja min vastaan, että ei hänen tarvitse, minähän siellä elän. Mutta joskus, kun tulen koulusta, huomaan huoneeni olevan siisti.
 Olen pahoillani tästä, että minä saan kaken mitä haluan, mutta muut eivät. Jos joskus voittaisin lotossa vaikka 10 000 000€ niin ainakin miljoona menisi afrikkaan nälänhätään, tiedän sen.
 Pidän siitä, kun muut tulevat lahjoistani iloiseksi. En itse enää tunne sitä iloa, en osaa arvostaa sitä, mutta se tekee minut iloiseksi kun muut ovat iloisia. Kiitos kaikki hyvät ystäväni.

 Minun oli pakko purkaa tämä teille. Toivottavasti ette vihaa minua, koska saan kaiken mitä haluan, mutta en halua saada kaikkea, mutta kuitenkin haluan. Elämäni on muuttunut tyhjäksi.

9 kommenttia:

  1. Huhhuh... Onpa vuodatus. En nyt oikein tiedä mitä tähän pitäisi sanoa. Itse joudun yleensä ostamaan haluamani asiat omilla rahoillani, minun on osallistuttava kodin siivoukseen ja minulla on karkkipäivä, jolloin vanhemmat voivat ostaa minulle karkkia (jos haluan muulloin karkkia, pitää ostaa omilla rahoilla). Että tuota... En oikein osaa lohduttaa tai mitään nyt tässä. Aina voi yrittää muuttua, mutta välillä ei voi vain mitään.

    www.dollhilll.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, sinä et ole mikään hemmoteltu niinkuin minä >.< En pidä siitä, että vanhempani hemmottelivat minua niin pahasti pienenä, että nyt minun on saatava kaikki... Monien muidenkin lapset kiukuttelevat kaupassa, kun eivät saa jotain, mutta se on normaalia. Ei silti pitäisi ostaa ihan kaikkea... Mutta, sille ei voi mitään, yritän alkaa auttamaan kotitöissä ja muuta...

      Poista
  2. Ohhoh. Ymmärrän sua täysin, itekkin saan asioita ehkä vähän liiankin helposti, ja sitten minä typerä rupean heti hetken päästä kiukuttelemaan. Harmittaa vietävästi ;__; Oli kiva lukea :)

    VastaaPoista
  3. Voih, ethän sä voi loppujen lopuksi mitään sille, että pienenä sua on hemmoteltu,ja se on jääny päälle. Usein tosin perheen ainoat lapset on hemmoteltuja, nuorimmatkin joskus. Ootko sä ainoo lapsi?
    Mä joudun ihan ite ostaan melkein kaiken, mitä haluun, joskus harvoin mulle tuodaan jtn yllätyksiä, ja joskus pyydän jtn, saan harvoin..
    Tätä oli suorastaan helpottava lukee, hei, jos sä oikesti välität noin paljon kaikista muista, nii et sä kyllä mikään hemmoteltu kakara musta oo. okei, musta ittestäni tuntuis pahalta sanoo, että joo, sua hemmotellaan, mutta koita ryhdistäytyy. Koita siivota huonees, ja jos et taho siivota, pidä se siistinä.Jos joku ei ajattelis noin, nii se vasta hemmoteltu oiski. Sä oot suorastaan normaali, mutta sun vanhemmat antaa liian helposti periks. En syytä sun vanhempii, mutt jokaisel on kaiomat tapansa kasvattaa lapsensa. Ihmiset on mitä on, eivoi mittää. -.-''

    P.S Tää on tosi ihana blogi ;)

    kapymetsa.blogspot.fi

    VastaaPoista
  4. Oih kiitos :3 En ole ainoa lapsi, minulla on kolme isoveljeä, mikä on joskus ärsyttävääkin. Äitini oikeastaan hemmottelee minua siksi, että veljeni ovat jo aikuisia, ja minä olen ainoa tyttö o.o Juu ja käyn katsastamassa sinun blogisi ^^

    VastaaPoista